«Нова пошта»: Службу доставки запідозрили в зборі даних про бійців АТО

330x220_682838
[uptolike]



В разі підтвердження цієї інформації, служба доставки «Нова пошта» може мати далекосяжні наслідки.

Харківський волонтер Роман Доник виклав на своїй сторінці в Facebook скріншот листа, отриманого ним з адреси соціальної ініціативи НП «Гуманітарна пошта України». В e-mail йдеться про те, що служба доставки вирішила змінити умови співпраці з волонтерами, в рамках якого компанія пересилала вантажі для допомоги бійцям АТО і жителям Донбасса безкоштовно.

Роман Доник написав, що з моменту старту ініціативи «Гуманітарна пошта України» вона зазнала ряд змін. Починалося все з того, що НП попросила всіх волонтерів, які планували співпрацювати з компанією, надати докази, які підтверджують, що вони дійсно займаються волонтерською діяльністю. Зібрану інформацію протягом місяця перевіряла служба безпеки компанії. Коли перевірки були завершені — почалася співпраця.

131070

Через деякий час в компанії почали просити детальний опис вантажу.

«Раніше було достатньо вказати, що пересилаються речі або ліки. Тепер треба було деталізувати. І вказувати, куди це все призначалося. Ми відмовлялися це робити, говорили, наприклад, що все піде в район донецького аеропорту. Без деталізації. Потім їм знадобилася інформація , для якої частини, госпіталю, лікарні призначена посилка. Але дивіться — якщо ми напишемо, що відсилаємо, наприклад, така-то кількість Гомілок — за допомогою такої інформації, за непрямими ознаками, група аналітиків може скласти певну картинку. Особливо, якщо не становить праці дізнатися, які волонтери і які частини опікають «, — розповів» Обозревателю «Доник.

А дізнатися це, між іншим, простіше простого. Своїх «підшефних» волонтери часто вказують і на сторінках у соцмережах — в тому числі і для звіту тим, хто фінансово допомагає бійцям. Також перелік волонтерів з усілякою інформацією (аж до номерів телефонів) є у вільному доступі на сайті «Нової пошти».

431738

Останній лист волонтеру від «Нової пошти»
Але повернемося до згаданого посту. Остання вимога «Нової пошти» — крім детального опису вантажу та інформації про те, куди він іде і кому призначений, — вказувати номер експрес-накладної (що означає автоматичний доступ до особистої конфіденційної інформації відправника).

«Вони почали вимагати, щоб вказували весь ланцюжок. Йде збір особистих даних, який взагалі заборонений, за великим рахунком. У них є дані людини, яка відправляє вантаж. Прив’язувати транспортну накладну до промо-коду і вказувати, куди це йде — значить, формувати ланцюжок. І в мене немає впевненості, що завтра вони все це не передадуть сепаратистам, і людей не почнуть вбивати «, — говорить Доник.

А й справді, страшно уявити, що потрап дані про відправників, отримувачів посилок, кінцевому пункті призначення і військової частини, для якої призначена передача, а також детальний перелік пересилаються речей, не в ті руки — і на підставі цієї інформації можна отримати певне уявлення про кількість і розташування українських бійців в зоні АТО. Також противнику будуть зрозумілі «больові точки».

Втім, волонтер зізнається, що він далекий від того, щоб звинувачувати «Нову пошту» в умисному зборі даних з метою передачі їх кому-небудь. Доніка більше імпонує інше пояснення подібних «ноу-хау»: таким чином в «Новій пошті» вирішили потихеньку згорнути програму. У той же час Роман не виключає ризик того, що дані потраплять до рук ворога.

«Я знаю, що послугами» Нової пошти «користувався Гиркин, щоб виїхати з Криму — вони виїжджали на машинах» Нової пошти «. Я знаю, що» Нову пошту «у Криму перейменували в» Швидку пошту «. Я знаю, що наші посилки замість Ізюма потрапляли в Слов’янськ, до бойовиків. Бронежилети, які ми відправляли на самому початку, коли вони були на вагу золота, зовсім «випадково» потрапили до рук терористів. Ось це я знаю. І якби вони не включили цю програму лояльності — їх офіси просто б підірвали до чортової матері «, — згадує Доник.

460009

Одне з перших отриманих Романом листів з повідомленням про нововведення в умовах співпраці з «Новою поштою»
Згідно все того ж письму, для волонтерів в прифронтових містах, після того, як по промо-коду стало можна тільки відправляти, але не отримувати вантажі, гуманітарна місія «Нової пошти» практично втратила сенс. Адже на передову допомогу такі активісти возять самі, а кур’єрська служба потрібна їм, за великим рахунком, для того, щоб отримувати посилки від українців, які хочуть допомогти бійцям не грошима, а продуктами і речами (зі списків потреб). Тепер же, за фактом, ця можливість в рамках «Гуманітарної пошти України» закрита, вважає волонтер.

Ми звернулися до «Нової поштою» з проханням пояснити ситуацію, що склалася. Цікавило «Обозреватель», насамперед, навіщо компанії знадобилася настільки детальна інформація та якими законодавчими нормами передбачено право збирати такі дані.
Відповіли нам оперативно. Затвердження Доніка з приводу збору даних там називають голослівними, а свої дії зі збору додаткових даних — цілком законними. Втім, вже саме початок листа нас неприємно здивувало. Представники компанії не погребували показати приклад голослівних звинувачень.

159168

Трохи пізніше ми отримали і обіцяний відповідь від Іллі Стрельникова.

813268

Куратор проекту «Гуманітарна пошта України» стверджує, що та експрес-номера накладних та детальна опис вмісту посилок вигідна насамперед волонтерам — і що це зроблено для їх же зручності. Номер експрес-накладної, за словами Стрельникова, потрібен для того, щоб оперативно пересилати вантажі, а детальний опис нагоді у випадку, якщо посилка буде пошкоджена і постане питання про відшкодування заподіяної шкоди.

Ми звернулися до кількох волонтерам з різних міст України з проханням розповісти, чи доводилося їм стикатися з подібними вимогами «поштовиків». Ось що ми почули у відповідь:

Діана Макарова, Київ:

— Ми з таким не стикалися. У нас запитують, що пересилається — ми відповідаємо, що екіпірування, і цього достатньо. Думаю, ті проблеми, які описав Доник, виникають на місці. Це залежить, мабуть, від конкретного відділення. Десь ставляться нормально, а десь перестраховуються, адже висока ймовірність теракту. Можливо, таких непорозумінь дуже багато десь на периферії. Ми користуємося послугами 1 відділення київської НП — і тут все ок. До цього ми користувалися послугами 79 відділення київського — там так само було все в порядку. Думаю, це місцева харківська перестраховка. Але безумовно, з цим треба щось робити і звертати увагу на такі перестраховки — потрібні вони чи ні. І в яких обсягах.

Леонід Краснопольський, Дніпропетровськ:

— У мене ніхто нічого подібного не вимагав. Я від вас вперше чую. При цьому, якщо у вас є знайомі в «Новій пошті» — запитайте їх, скільки у мене відправок на тиждень. Будете здивовані: їх дуже багато. І приймаються товари, і відправляються. Зараз, у зв’язку з тим, що бензин подорожчав, ми самі їздити не можемо — все відправляємо «Новою поштою».

Валентин Бурий, Запоріжжя:

— Схоже що Харківська область таким чином викручує руки. У нас я про такі проблеми не чув. Хоча від нас вимагають вказувати, що везеться, куди везеться. Напевно, тому, що деякі зловживають і відправляють щось «ліве», заробляючи на цьому гроші.

Якщо ж у когось, як у Романа, вимагають детально розписувати перераховану в пості інформацію — робити цього не можна. Це маячня. Наприклад, ми пересилаємо колеса в 72-у бригаду в Волноваху. Всі знають, що там стоїть ця бригада і що туди можна щось везти. Але ніхто не буде писати, що це колеса на 5 одиниць техніки. Всі, у кого є мізки, розуміють, що певну інформацію можна розголошувати.

Я точно знаю, що у відділеннях НП серед співробітників трапляються і люди з антиукраїнськими поглядами. І теоретично, вони можуть роздобути всі ці дані. Тим не менше, мені здається, що це або невелика паніка, або просто у Доніка виникли проблеми локального характеру «.

Втім, з версією про «проблеми локального характеру» виходить невелика накладка: нові вимоги Роман Доник почув не в харківському відділенні «Нової пошти» — вони були перераховані в листі, надісланому на його пошту з ящика, на який волонтерам пропонувалося писати, щоб замовити промо -коди. Через два дні після публікації останнього поста, присвяченого «Нової поштою», Доник прийшов до висновку: такі листи приходять не всім, а лише волонтерам, які особисто їздять на передову.

«Багато мовчать. Зараз дуже мало відгуків — я підозрюю, що волонтери заповнювали все-таки ці всі папірчики. Давали ту інформацію, яку у них вимагали. Таке відчуття складається. Тому що все занадто тихо. Хоча зазвичай волонтери починають обурюватися першими», — констатує Роман. Він підкреслює: в його розпорядженні є маса листів від «Нової пошти», що підтверджують його звинувачення. Поки він виклав тільки два — одне з перших і останнє. Але в разі необхідності готовий надати і інші.

«Обозреватель» звертається до волонтерів, яким є що сказати з приводу цієї історії, з проханням зв’язатися з редакцією. Безпека наших бійців — передусім.


Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *