Українських чиновників звільнятимуть за сепаратизм без судового рішення — юристи

5501514b13f24_878534_600
[uptolike]



Депутати знову сконцентрувалися на відповідальності за сепаратизм, на даний момент у фокусі законопроект про десепаратізацію, який в майбутньому може спричинити політичні переслідування.

Юристи проаналізували питання, які виникають у зв’язку з можливою реалізацією такого проекту і чим він загрожує чиновникам, яких запідозрять у сепаратизмі. На думку експертів, законопроект «Про протидію та попередження сепаратизму та подоланні сепаратистської діяльності на території України (десепаратізацію)» має три основних завдання, передає 24 СВІТ з посиланням на Joinfo.ua.

Зокрема, в задачах законопроекту:

— Звільнення державних службовців та заборона займати державні посади (в тому числі право обиратися народним депутатом) для осіб, які підозрюються в діяльності пов’язаної з сепаратизмом;

— Ліквідацію політичних партій, громадських організацій та інших юридичних осіб, у тому числі банків, які причетні до сепаратизму;

— Конфіскацію майна осіб, які причетні до сепаратистської діяльності.

«Виходячи з тексту документа, звільняти будуть всіх чиновників, щодо яких є хоча б підозри про ведення сепаратистської діяльності При цьому, не потрібно рішення суду, достатньо завести кримінальну справу, -. Коментує Владислав Кочкаров керуючий партнер ЮК Доведіть, групи і продовжує, — навіть якщо в подальшому вина особи не буде доведена, а суд виправдає такої людини — механізм відновлення на роботу -. не передбачений Це не просто порушення конституційного принципу про презумпцію невинності, але і необмежений механізм для боротьби з політичними опонентами «.

Також згадані положення порушують Конституцію України і в частині заборони обиратися в якості народного депутата. В Основному Законі зазначено, що обиратися не може особа має судимість, але ніяк не те, яке «підозрювалося».

«Не будемо забувати, що в Україні вже діє закон» Про очищення влади «, який також передбачає люстрацію. І незважаючи на те, що цей закон в рази чіткіше виписано ніж пропонований проект, все одно, до нього виникає безліч зауважень, у тому числі і у таких європейських інституцій, як Венеціанська комісія, а половина «люстраційних» справ оскаржується в суді «, — додав юрист.

Відзначимо, що, по суті, законопроект не передбачає можливості дієво боротися з сепаратизмом на території, що не підконтрольний українській владі, в першу чергу, в зоні проведення АТО.

Також юристи не знайшли в документі чіткого визначення поняття «сепаратизм». Виходячи з тексту під це поняття можна підвести навіть вислів з пропозицією про проведення законного референдуму і внесення змін до Конституції України щодо питання федералізації. Відсутні чіткі механізми проведення ліквідації юридичних осіб та конфіскації майна осіб, підозрюваних у сепаратизмі. Навіть немає пропозицій внести зміни до відповідних процесуальних кодексів.

«Звичайно, популістські законопроекти для нас не в новинку, ми звикли, що політики деколи вносять подібного роду документи для піару і шанси для їх прийняття мінімальні. Однак, насторожує той факт, що згаданий законопроект» перекочував «з минулого скликання, в якому навіть був . прийнятий в першому читанні А це суттєво збільшує шанси прийняття його в майбутньому, як закону «, — резюмував В. Кочкаров.


Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *